Nyheder

Styrk moralen og firmaets omdømme med veludstyrede kontorer

Måske har du hidtil lejet en kontorplads i et kontorfællesskab, men agter nu at skalere firmaet i en sådan grad, at de trange rammer må udskiftes med nogle mere rummelige lokaler for at få plads til alle dine ansatte? At finde en kontorbygning at leje er én ting. Noget andet er at finde inventar, der får omgivelserne til at virke professionelle – hvilket både hjælper på arbejdsmoralen og omdømmet.

Hvad skal du så lede efter, hvad kontorinventar gælder, hvis du ønsker et mere professionelt udtryk?

Dørskilte til personlige kontorer og konferencerum

Har du forretningspartnere på besøg, skal kontoret helst være udstyret med det rette ”pynt”, så det ikke bare ligner et varehus med skriveborde og kontorstole. Fx skal der være dørskilte på alle døre, der fører ind til nogens personlige kontor og til alle konferencerum. Dørskilte til personlige kontorer bør vise både navn og stilling. Til kontorer og konferencerum giver ledig/optaget-skilte også mening.

Skaf tavler til brainstorming under møder

Hvad kan du ellers finde inden for kontorinventar, der får dit kontor til at virke professionelt? Dine konferencerum skal foruden et langt bord med gode siddepladser indeholde en projektor og lærred til fremlæggelser, hvis ikke du har en mere fancy skærmløsning. Udover det skal der til brainstorming være tavler (glastavler eller flipovertavler) at skrive på, så ingen af de gode idéer går i glemmebogen.

Gør id-kort til navneskilte med id-kortholdere

På små arbejdspladser virker det komisk, hvis de ansatte går rundt med id-kort, med mindre de kan bruge kortene til at låse sig ind i bygningen eller dens lokaler. Vælger du at indføre id-kort i dit firma, kan du i samme ombæring få id-kortholdere, ansatte kan bruge til at hænge id-kort fra en skjortes brystlomme eller en bukselomme. Kortholderne gør, at id-kort vil virke som en form for navneskilte.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *