Nyheder

Skab nye kunderelationer med annoncering på Facebook

Skulle du bare holde dig til at annoncere på Google? Tja – hvis du har tiltro til, at alle kunder, der er at komme efter, allerede søger efter produkter som dine i søgemaskiner, så jo. Virkeligheden er en anden, da mange endnu ikke ved, at de har brug for dit produkt eller ydelse. Hvordan når du dem? Svaret er, at du også begynder at markedsføre ad andre kanaler, bl.a. sociale medier som Facebook.

Her kan du læse om nogle af de muligheder, annoncering på Facebook byder på.

Mød kunderne i øjenhøjde på Facebook

Facebook giver dig gode muligheder for at møde (potentielle) kunder i øjenhøjde, fx ved at de kan kommentere og reagere på promoverede opslag. Kommunikationen på Facebook går altså to veje, mens den i søgeresultater på Google kun går én vej. Den forskel betyder, at hvor du ikke som sådan kan bygge og pleje relationer til kunder over Google, så lader det sig noget lettere gøre på Facebook.

Vil du have hjælp til Facebook-annoncering?

Vil du have hjælp til at komme godt i mål med Facebook annoncering, kan du prøve at tage fat i et marketingbureau. Det kræver indsigt i den metode, Facebook bruger til at vurdere, hvilke annoncer skal vises over andre, at få det meste ud af dine annoncekroner. Indsigt besidder folk, der har lang erfaring med annoncering på Facebook – og som kender Facebooks muligheder og begrænsninger.

Facebook giver flere muligheder for at annoncere

Annoncering på Facebook kan antage flere former, og muligvis skal du prøve dig af med lidt af hvert for at se, hvad der giver pote. Videoannoncer og produktannoncer er bare to eksempler, der tjener lidt forskellige formål. Fx kan videoannoncer være gode til at gøre folk opmærksomme på dit brand, mens produktannoncer selvfølgelig lægger op til, folk klikker sig ind på din side og foretager et køb.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *